onsdag, juli 22

Det

står en tv i detta rummet. (Vissa saker bara måste man säga på göteborgska.) Och ur den ljudar testbildens sinustoner mellan Philip Glass-evergreensen. Det är mycket rogivande. Jag har vidarekopplat jobbtelefonen tilll min privata mobil, på det att jag kan "vara på jobbet" varhelst jag befinner mig. Varför kom jag inte på detta långt tidigare? Jag hade kunnat få så mycket gjort! I helgen besökte jag och en psyksjuk bedårande människa stockholmsveckan i Visby. Därifrån åkte vi moped till alla begivenheter, bland annat stannade vi till vid en samling så kallade raukar på Fårö som fascinerande nog hade samma färg som Salvadas ansikte. Sedan missade vi färjan hem och tillbringade en hel dag i Botaniska trädgården med en gammal kärrings sublimerade sexualitet. Och så högläste vi ur Elsie Johansson-boken också. Och fotade varandra i smyg.