onsdag, november 11

Mitt Waterloo

Jag försöker bringa ordning i en oändligt stor kapsylsamling. Jag fick fria händer. Man anförtrodde mig uppgiften på det att jag skulle klara av den snabbt och självständigt. Jag har nu överskridit deadline med mer än fem år, och det ser i dagsläget ut som att jag måste börja om på nytt. Det är något fel på mitt katalogiseringssystem. Jag försökte skapa indelningar och parametrar efterhand, medan jag arbetade, men de enorma kvantiteterna fick mig att tappa översikten. Jag har rensat och reducerat, men jag kommer inte ner under sextio tusen olika sorters kapsyler. Det är inte hållbart, jag vet det. Mitt Excel-dokument kraschar när jag försöker öppna det. Jag har försökt få tag på institutionen, men ingen svarar i telefonen. Hemsidan har inte uppdaterats sedan 2006.


Övriga anteckningar (hämtade ur A grammar of Ma'di, Blackings & Fab, Walter de Gruyter, 2003:117):

"The peanut butter has been licked"
"I shaved my thing by myself"
"Where is the what's it?"
"This is how dance is danced"

4 kommentarer:

Jesper Olsen sa...

Good to have you back on duty.

Internal server error sa...

Ordning och oändlighet. Ett sällsynt omaka par, som vi säger i Skogsby.

Spökplumpen sa...

Vem är du?

Carl Fredrik Holtermann

cfh@primepr.se

Unknown sa...

Har du kommenterat min blogg. kristian horn. Har varit ett väldigt mysterium vem det egentligen är som har komenterat..

Kristian horn