fredag, april 24

De sex turkarnas dans

Sommaren 2001 eller 2002 hände något av det vackraste och mest obegripliga någonsin. Jag var på Söderport med några vänner, en riktigt otrevlig krog vid Hornstull. Stämningen var aggressiv. Plötsligt reste sig en vän till mig och kastade sig över en man vid ett annat bord. Allt gick väldigt fort och det slutade med att min vän och jag satt utanför krogen, på trottoaren. Min vän grät tror jag. Jag satt och tittade på folk som kom cyklande på Liljeholmsbron när en pytteliten vit Fiat kom och tvärnitade framför oss. Ut ur bilen steg sex parfymerade turkar med uppknäppta Lorenzo-skjortor och stora guldsmycken och till bilstereons medelhavs-eurodisco stod de i en halv minut och dansade runt bilen, innan krogägaren kom ut och skrek:

- Bort! Försvinn härifrån! Försvinn för fan!

Så hoppade de in i den lilla Fiaten igen och försvann. Kvar fanns bara en doft av... Äh, men ni fattar. Det var fantastiskt.

3 kommentarer:

S sa...

Hahaha. Underbart.

Unknown sa...

blogga nurååå

K&S sa...

mycket stiligt.