tisdag, april 28

Förra veckan

blev jag värvad till ett fotbollslag i södra Stockholms nionde division. Vi har spelat en match tillsammans, och den matchen förlorade vi. Jag var målvakt och släppte in tre mål. Samtliga var helt och hållet mitt fel. Men jag minns att jag gjorde ett par hjälteräddningar. Till exempel kastade jag mig dödsföraktande mot motståndarforwardens smutsiga dobbar vid ett anfall, bakom honom kom Nilsson, som var placerad bakom och inte framför anfallaren därför att han "kommit fel i steget". Jag minns att någon skrek av smärta, förmodligen var det jag. I andra halvlek gjorde jag en satsning mot en hög boll på en hörna och landade tungt på Nilsson, som efter det verkade märkligt trött i steget. Ikväll har vi match mot Örat United, och av korrespondensen på vårt lags mejlinglista att döma sitter coachen väldigt osäkert. "Tre poäng idag, eller kicken..." skriver man. Jag hoppas att lynchstämningen efter kvällens match inte sprider sig och även omfattar eventuella spelare som försöker glänsa och kanske gör en "Ravelli" och kastar in bollen i eget mål.

Inga kommentarer: