onsdag, juni 3

I wanted to control it

But love, I couldn't hold it.

Igår lagade jag en punktering under extrem tidspress i hällregn bredvid en motorväg. Tillfredsställelsen när jag blev färdig på mindre än tio minuter kan bara matchas av det enorma obehag jag kände när jag cyklade Ringvägen - Skarpnäck, blöt ända in till spetstrosorna. Det är inte klokt vad mycket vatten som får plats inuti tyget på ett par Acne Jeans Expand a/w 2008! Sedan spelade jag riktigt dåligt och vi förlorade, igen. I motståndarlaget spelade en kille jag haft som elev under ett av mina så här i efterhand ganska otippade stunts som gymnasielärare. Han var förmodligen den mest oambitiösa elev jag haft, och då ska man komma ihåg att han jämförs med människor som skjutit raketer och åkt moppe i korridoren, bombhotat skolan och knivrånat klasskamrater. Men även han, även en av södra Stockholms mest letargiska tonåringar, gjorde två mål på mig igår.

3 kommentarer:

S sa...

Vad spelar du? Innebandy?

Jesper Olsen sa...

Bollen är rund

E sa...

sanna: Fotboll. Den enda sporten.

jesper: Just det, så måste man tänka. Hur gick det för er? Vi hade tur, domaren missade att notera ett mål, så vi förlorade inte med så mycket.