torsdag, juni 11

tiny compositions

Härom natten drömde jag att jag var på tivoli. Jag stod nedanför någon hemsk karusell och tittade på människor som klättrade ner i metallkorgar som var fästade med gångjärn i någon sorts skelettal kub av gjutjärn. Metallkorgarna var som puppor man stängdes in i och roterade i sina fästen, allt för att skapa en så traumatiserande upplevelse som möjligt. Jag stod nedanför och skrattade åt de stackars dårarna som frivilligt utsatte sig för det hemska. Men sedan, helt plötsligt - fast inte "helt plötsligt" som i en dröm, utan helt plötsligt som i någon amerikansk förnedringskomedi från 90-talet - var jag själv på väg ner i en metallkorg. Förlamad av fasa såg jag luckorna stängas framför ansiktet på mig. Och sedan vaknade jag, vände mig om, och det var sant!!!

Inga kommentarer: