torsdag, april 16

I tried the Thames at Maidenhead

Jag och Nilsson tog hissen upp på taket igår. Vi tränade en stund med maskinerna som finns däruppe. Ryggsträckaren var genuint obehaglig och fick mig att åldras kanske tjugo år i förtid. I motsats till vad jag väntat fick den inte alls ryggen att sträckas ut, men däremot kändes det som att mitt ansikte skulle explodera när allt blod åkte upp i huvudet. Låt mig upprepa: Otroligt obehagligt. Efter detta föll jag i sömn kanske fyra hundra gånger vid olika tillfällen under eftermiddagen, bland annat när jag skulle förevisa min gamla knivsamling för den intresserade allmänheten vid Spelbomskans torg vid Odenplan. När jag vaknade hade jag inga knivar längre, och jag hörde skalliga män i ribbstickade tröjor viska hotfullheter på finsk-svenska bakom mig.

Inga kommentarer: