lördag, april 18

Idag var det som att jag sovit i femtio år och vaknat upp i en framtidsdystopi. Det låg som ett dis över stan och människor såg tärda och jagade ut. Jag såg inte solen. Däremot såg jag en man som stod mitt i trappan på väg upp från Hornstulls t-bana och kissade. Låt mig ge ett exempel för att illustrera exakt hur asocialt jag tycker detta val av toalett var: Det var som att klättra upp för ett träd, stjärtnaken. Jag uppskattar alla former av okonventionellt beteende, och av princip måste jag ställa mig bakom också detta. Men det bär mig emot, för det var ganska disgusting.

Sedan gick jag förbi två pojkar som spelade musik på sina mobiltelefoner. Den ena av dem, kanske tio år gammal, rökte en cigarett. När jag såg det började jag skratta, helt spontant. Jag vet inte, barn som röker, känns inte det lite gjort?

Och vi kanske inte behöver estetisera påsen heller.

Inga kommentarer: