torsdag, maj 7

Day fink

Det hände igen idag. Jag tog ytterligare ett steg i fel riktning, bort från människorna. Jag var på väg ut, ner för trappan, när jag såg en kollega och sa något om Victorias och Daniels förlovning. Jag var upprymd, för någon hade just lurat i mig att de skulle gifta sig i Ericsson Globe. Min kollega svarade något, men jag hörde inte vad. Jag har verkligen ingen aning. Så jag tittade upp mot himlen, skrattade till och skakade på huvudet och sa:

- Ja, det där vet man inte mycket om.

samtidigt som jag plockade upp cykelnycklarna ur fickan och gjorde en "låsa upp"-gest i luften. Som svar fick jag den vanliga besvärade/oroliga minen, börjar bli lite trött på den nu. För att lugna kollegan tog jag några halvhjärtade disco-steg medan jag tittade vädjande på honom. Det fungerade verkligen inte alls.

"När man tycker att något är nytt är det för att man är obildad". Ulf Linde sa det. Varför var det inte jag som sa det? (När jag säger detta drar jag ner kinderna med handflatorna så att jag ser riktigt ledsam och sorglig ut.)

Jag glömde ju dagens outfit-bilden imorse! Jaja, här kommer den i alla fall. Det var för varmt med keps idag, det ska gudarna veta!

2 kommentarer:

Moa sa...

En "låsa upp"-gest i luften, det ska jag testa. Eller det kanske är just det jag inte ska testa?

E sa...

Man testar sig fram.