söndag, maj 17

v. 20

INSIKT: Jag förstår nu varför alla som cyklar på kärringcyklar blir så svettiga. Det handlar inte om dålig kondition eller grundkaraktär, utan om att man sitter i helt fel ställning. Det är som att bajsa stående, det känns bara fel helt enkelt.

FRÅGA: Om jag plötsligt bestämde mig för att falla i kärlek och kanske till och med inleda en relation med någon som inte var avståndstagande, aggressiv och antingen bipolär, narcissistisk eller gift - skulle det innebära att
a) den syfilitiska bakterien till slut nått hjärnan?
b) det faktiskt är möjligt för en människa att förändras i grunden?

Någon trycker på en knapp på andra sidan Bäckvägen och jag står patetisk och helplessly before the spirit at bay, och det är som att det både gått hundra år och ingen tid alls.

Men här är dagens outfit:

6 kommentarer:

S sa...

vad har du för cykel? kommer inte ihåg.

Jesper Olsen sa...

Du saknar racern rätt mycket va. När tänkte du hämta den. Var det imorgon?

Bajsugglan sa...

Haha! sånt här gillar jag! Dö-kul! (förlåt göteborgsvitsen).

E sa...

s: Jag har en bebisblå racer. Men den är inlämnad för lagning nu, så jag lånar mammas kärringcykel som man sitter alldeles bakåtlutad på. Det är förskräckligt.

j: Jag hämtar cykeln när de ringer från verkstan, if that's ok wit u? Typ måndag, tisdag.

b: Kuligt.

Maria Elvira sa...

Hur går det med hycken till mig? Kärringcykel eller inte, no matter. Bara den är puderrosa eller läckert svagröd.

Detta kan läsas metaforiskt.

E sa...

Cykeln till dig ligger lite på is. Måste fixa ett par saker först.